Protectia solara

Hello!

V-am mai spus in articolele anterioare ce am aflat de la dermatolog – cea mai buna crema antirid este crema de protectie solara. Serios!

Despre acest subiect gasiti o multime de articole online, foarte bine documentate. Desigur, exista argumente atat pro cat si contra utilizarii protectiei solare. Insa, fiecare este liber sa faca ce doreste cu propriul corp!!! Eu cred ca nu este cazul sa contrazicem stiinta. Sa masuram totul corect si sa alegem ce este mai bine pt noi!

http://www.beautifulwithbrains.com/4-sunscreen-myths-debunked/

https://www.clinicadermatologie.ro/articole/cum-folosim-corect-crema-de-protectie-solara

http://www.dermatologcluj.ro/2016/05/10/protectia-solara-intre-mit-si-realitate/

In acest articol vreau sa va povestesc putin din experienta mea cu cremele de protectie solara folosite, deoarece mă lupt și acum cu petele cauzate de soare. Pt ca am un ten mixt spre gras, sensibil, cu tendinte acneice si vreau sa se aseze bine machiajul, caut o crema de protectie solara care sa nu contina alcool denat., uleiuri, mult parfum sau alti iritanti și sa nu lase urme albe. Din pacate, la noi sunt putine produse care sa aiba toate aceste caracteristici! De obicei, le gasim in farmacie, la raftul cu dermatocosmetice.

So! Pe ten, fara exceptie, eu folosesc zilnic o crema de protectie solara cu filtre chimice, minim spf30, iar la plaja – spf50. Încă nu am gasit crema perfecta, dar voi cauta în continuare! Bineinteles, nu vreau sa dau o avere pe ea!

Cum aplic eu, care am tenul mixt spre gras, crema de protectie solara cu filtre chimice :

  • pe tenul curat sau peste un ser in baza apoasa, aplic crema de protectie solara,
  • dupa crema, la vreo 10 – 15 min, aplic un ser mai consistent sau o crema hidratanta in zonele uscate al fetei, precum si in zona cearcanelor,
  • mai astept 5 – 7 min si aplic fondul de ten sau direct o pudra matifianta.

Am folosit si creme de protectie solara cu filtre minerale – Titanium Dioxide si Zinc Oxide (este specificat pe produs – Mineral), create in special pt tenurile foarte sensibile, pt. bebelusi. Ce am folosit pana acum nu prea m-a incantat pt ca lasau o pelicula alba. Zinc oxide este cel mai sigur filtru care ofera protectie solara imediat dupa aplicare. Defectele lui sunt: blocarea porilor in cazul tenurilor cu tendinta acneica si pelicula alba. Mai nou, se foloseste nanotehnologia si pigmenti de culoare ca sa nu mai existe pelicula aceea alba, atat de neplacuta. Aceste creme cu filtre minerale se folosesc diferit de celelalte. Adica, se aplica dupa crema hidratanta si alte tratamente, chiar inainte de machiaj.

La plaja, la picnic sau in parc, crema de protectie solara trebuie reaplicata la fiecare 2 ore petrecute afara. Am aflat despre aplicarea corecta a cremei de protectie solara aici:

http://www.beautifulwithbrains.com/what-should-i-apply-first-moisturizer-or-sunscreen/

http://www.dermtv.com/questions/why-applying-sunscreen-first-provides-best-protection-from-sun

Sa va prezint ce am folosit si mi-a placut!

1. Cea mai buna crema cu factor de protecție mare spf55, pt tenul mixt spre gras, folosita de mine, este Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch Sunscreen. Nu lasa urme albe, tenul ramane matifiat fara sa se usuce, machiajul rezista bine pe ea, cantitate generoasa 88ml. Are parfum, din pacate, insa mai pe la sfârșitul listei… Nu mi-a provocat nicio reactie. Tenurile foarte sensibile s-ar putea sa nu o tolereze. Nu se găsește la noi. Eu am comandat-o de pe Iherb si ajunge cam intr-o luna.

wp-image-730158788jpg.jpeg

Am scris despre ea si aici: Neutrogena Ultra Sheer Dry-Touch Sunscreen

2. Avene Cleanance spf50 este urmatoarea pe lista de preferinte pt mine din ce am folosit pana acum. Este potrivita tenului mixt/gras, cu tendinta acneica. Si aceasta contine parfum, mai pe la sfarsitul listei de ingrediente. Nu lasa urme albe, se aseaza bine pe ten.

3. Hydrabio Perfecteur spf30 de la Bioderma este o crema potrivita tuturor tipurilor de ten si o baza excelenta pt machiaj. Dupa aplicare, tenul nu ramane lipicios sau alb cum se intampla in cazul altor creme, ci hidratat si catifelat. Este ca un primer cu spf. Pt plaja sau daca petreci mai mult timp pe afara nu cred ca ofera protectia necesara. Fiind ca un primer nu o poti aplica in cantitate mare. Contine si ea parfum, însă este ultimul ingredient, asa ca…. Pe un ten foarte gras este nevoie de matifiere suplimentara.

4. RoC Soleil-Protect spf 50+ fluid anti-brown spots, este o crema de protectie solara cu textura fluida, legera, pt ten normal/mixt, cu vitamina C si ceva antioxidanti. Dintre toate cremele folosite de mine seamana cel mai mult cu o crema hidratanta obisnuita. Nu lasa urme albe, nu este lipicioasa, intra repede in piele, hidrateaza, machiajul se aseaza bine peste ea. Nu este matifianta. Contine ceva parfum. Tenurile foarte sensibile si foarte grase s-ar putea sa nu se impace bine cu ea. Mie imi place.

5. Photoderm AKN Mat spf30 – Bioderma, este o crema de protectie solara destinata tenului mixt/gras, cu tendinte acneice. Nu lasa urme albe si intra destul de repede in piele. Nu este chiar asa matifianta si nici o buna baza de machiaj. Contine parfum, daaaa, insa este ultimul ingredient, ceea ce este ok. Poate fi folosita fara probleme de catre preadolescenti/adolescenți.

6. Photoderm AR spf50+ – Bioderma este o crema emolienta, usor colorata, fara parfum, nu este lipicioasa, nu se strange, perfecta pt cele mai sensibile tenuri si o baza buna de machiaj. Pt tenul foarte gras nu este indicata, insa eu am folosit-o iarna, pt ca tenul meu este mai uscat atunci. Poate fi aplicata si în zona cearcănelor.

7. Photoderm Max Aquafluide spf 50 – Bioderma

Exista 3 variante: doree, claire si alba. Am avut claire si alba. Este foarte buna in cazul tenului normal/mixt/sensibil. Tenul ramane placut la atingere, hidratat, fara dare albe. Machiajul se aseaza bine peste ea. Uneori nici nu mai foloseam fond de ten, la cea nuantata, ci doar o pudra matifianta. Nu contine parfum, iritanti sau alcool. Poate fi folosita si in zona cearcanelor. Perfecta și pt tenul preadolescentilor/adolescenților.

Ce creme am mai folosit si nu mi-au placut, poate altui tip de piele se potrivesc:

1.

http://www.laroche-posay.ro/produse-tratamente/Anthelios/Anthelios-SPF-50-Crem%c4%83-UNIFORMIZATOARE-BLUR-Dor%c3%a9-p20825.aspx

Exista 2 nuante – Rose si Gold. Cea Rose este prea … roz, iar cea Gold este prea inchisa. Are o textura groasa, de primer, se intide greu pe piele. Din aceasta cauza, nu poti aplica prea multa si se poate folosi doar ca un primer cu spf. Chiar daca are al doilea ingredient talcul, nu mentine pielea matifiata prea mult.

2.

https://comenzi.farmaciatei.ro/ingrijire_personala/protectie_solara/produse_cu_spf/fluid_protectie_solara_ten_mixt_gras_hyseac_spf_50_50_ml_uriage-p10032069

Desi este o crema pt tenul mixt/gras, cu tendinta acneica, nu matifiaza si nici nu hidrateaza. lasa si urme albe pe piele. Ca baza de machiaj nici nu poate fi vorba. Nu mi-a placut deloc.

3.

http://www.bioderma.com.ro/produsele/photoderm/leb-spf-30

Este o crema de protectie solara, special creata pt persoanele alergice la soare. Are o textura mai lichida, lasa urme albe. Pielea mea nu s-a simtit confortabil cu ea.

4.

http://www.bioderma.com.ro/produsele/abcderm/solaire-spf-50

Am luat-o din curiozitate pt ca am citit review-uri in care o laudau foarte mult. Cel mai mult m-a impresionat faptul ca ar da rezistenta maxima machiajului. Esec total! Este o crema cu filtru mineral – Zinc Oxide. Din aceasta cauza este alba si chiar daca initial se mai estompeaza, daca iti transpira fata incepe sa stranga zincul in dare/pete albe. Am dat-o si pe fiica-mea la mare cu ea si se intampla acelasi lucru dupa ce iesea din apa. Zincul se strangea in pete albe care, intr-adevar, de abia le curatam de pe piele.

5.

http://www.laroche-posay.ro/produse-tratamente/anthelios/anthelios-xl-spf-50-gel-crema-pentru-fata-cu-efect-uscat-p23525.aspx

Este o crema pt tenul foarte gras. Pentru mine a fost prea mult. Imi usca fata. Am folosit-o strict in zona T.
Pentru tenul uscat/normal:

Este mult mai usor sa gasesti o crema de protectie solara pt tenul uscat, deoarece acestea sunt in general emoliente. Puteti folosi si o crema de protectie solara dermatocosmetica destinata utilizarii pt copii, bebelusi.

http://www.bioderma.com.ro/produsele/photoderm/max-crema-colorata-spf-50

http://www.bioderma.com.ro/produsele/photoderm/m-spf-50

http://www.eau-thermale-avene.ro/solare/piele-intoleranta/crema-spf-50

https://www.eau-thermale-avene.ro/solare/piele-intoleranta/lotiune-pentru-copii-spf-50

https://www.eau-thermale-avene.ro/solare/piele-intoleranta/spray-pentru-copii-spf-50

https://www.eau-thermale-avene.ro/solare/piele-intoleranta/crema-nuantatoare-cu-spf-50

http://www.eau-thermale-avene.ro/crema-spf-30

http://www.bioderma.com.ro/produsele/photoderm/kid-spray-spf-50

Exista foarte multe creme de protectie solara, insa majoritatea contin alcool denat., chiar daca sunt dermatocosmetice sau pt copii, iar eu am decis, in urma studierii informatiilor despre ingrijirea corecta a pielii, sa nu folosesc produse cosmetice care contin alcool. Le-am ales doar pe cele care nu contin alcool in compozitie si au un pret acceptabil, mai ales la farmacia Tei.

https://www.dr-jetskeultee.com/blog/alcohol-in-skincare-products-rather-not

Like&share, dacă v-a plăcut!

Autor: TATIANA DITA

I love makeup & skin care!

6 gânduri despre „Protectia solara”

  1. Folosesc Bioderma Hydrabio Perfecteur SPF 30 si sunt foarte multumita de ea. Nu lasa fata grasa absolut deloc. Am uitat sa precizez ca am tenul mixt.
    Mai folosesc si mi se potriveste foarte bine Bioderma Photoderm Max SPF 50+ Creme teintee Peux sensible -tente doree. Imi place chiar mai mult decat Bioderma Photoderm Max 50+ Aquafluide Teinte. Aceasta din urma imi lasa pielea putin cam grasa.
    Mai folosesc dimineata, tot de la Bioderma, White Objective-Creme Eclaircissante, cu vitamina C.Da…stiu ca are alcool in compozitie dar eu imi simt foarte bine fata dupa aplicare. Matifiaza si machiajul se aplica foarte bine peste.

    Apreciază

    1. Fiecare ten are propriile funcții, chiar dacă poate fi încadrat în anumite tipologii. Tenul mixt mi se pare cel mai greu de intretinut. Nu știi cum reactioneaza. Poate sa se usuce sau sa se îngrașe! Sunt mulți specialiști care spun ca nici nu exista ten mixt. Oricum sunt unele care tind mai mult spre normal/uscat, iar altele mai mult spre gras. Tenul meu se modifica în funcție de vreme, de alimentație, de stres. De aceea am mai multe produse pe care le alternez. Este bine sa fim cât mai informate. În ceea ce privește alcoolul, eu am ales sa nu îl folosesc pt ca ceea ce am citit m-a convins, iar efectele nu se văd imediat. Prefer sa găsesc alternative fara alcool.

      Apreciază

Lasă un răspuns

