Retinol 1%, The Ordinary! 

Hello!

V-am povestit că mi-am luat câteva produse din gama The Ordinary de la farmacia Tei și am promis că revin cu review-uri pt fiecare, după ce îmi formez o părere. V-am atras atenția că sunt produse concentrate și nu se aseamănă cu serumurile obișnuite. Deci, nu le folosim fără să ne informăm.

Încep cu emulsia Retinol 1% pt că are efecte adverse neplăcute dacă nu o folosești corect. Retinolul este printre puținele ingrediente cosmetice cu efect antirid, demonstrat științific! Este foarte eficient și în tratarea tenurilor acneice, pătate. Din păcate, fotosensibilizează și irită pielea în concentrații mai mari de 0.1%. Chiar și în concentrație minimă, dacă pielea este extrem de sensibilă, poate crea neplăceri. Dacă simți ca nu ești pregătită să respecți întocmai regulile de utilizare, cu toate beneficiile, îți recomand să eviți produsele cu retinol, mai ales în concentrație de 1%.

Chiar și eu am pățit-o! Bucuroasă că am găsit o emulsie cu 1% retinol la un preț accesibil, am început să mă dau liniștită în fiecare seară, iar după 4 zile, mi se cojea toată fața! OMG! Ce naiba este asta? Unde am greșit! Plus că folosisem suplimentar o cremă hidratantă, iar dimineața nu-mi lipsește niciodată din ritual crema de protecție solară. O fi crema proastă, am zis! Hmmmm! Am citit, m-am documentat și m-am lămurit. 😊

http://www.aocd.org/?page=Retinoidstopical

http://www.beautifulwithbrains.com/the-complete-guide-to-retinol/

http://www.beautifulwithbrains.com/review-skinceuticals-retinol-0-5-refining-night-cream/
Ha-ha!  Dacă o crema de 64 usd cu 0.5% retinol de la Skinceuticals a provocat aceleași reacții, ce pot eu să mai zic de emulsia Retinol 1% The Ordinary, pe care am dat doar 31 lei?

Pt că mai folosisem serumuri și creme cu retinol, precum și exfolianți chimici BHA si AHA, fără să am nicio reacție neplăcută, m-am gândit că pot trece direct la ultimul pas, de aplicare zilnică a concentratului. Greșit! Iată că la o concentrație de retinol 1%, tenul meu a spus „Stop joc!”.

Am oprit utilizarea retinolului și mi-am luat de urgență Cicabio Creme de la Bioderma, care, împreună cu serul hidratant Matrixyl 10%+HA și 100% Plant derived – Squalane, tot de la The Ordinary, plus masaj blând în fiecare zi cu un prosopel de bumbac umezit, mi-a reparat pielea răvășită de retinol in 5 zile. Dimineața, am folosit pe lângă hidratare, protecție solară maximă cu ROC Anti-Brown Spot Unifying Fluid SPF 50+ Soleil-Protect (o găsiți la farmacia Tei – 56 lei), plus fond de ten cu SPF30 – City Radiance Bourjois. Voi reîncepe utilizarea ca la carte! 

Inițial, voi aplica o dată pe săptămână, doar seara, evitând zona ochilor si a buzelor. Amestec o picătură de emulsie cu o cremă foarte hidratantă. O recomand împreună cu Sensibio AR, Cicabio Creme sau Matricium de la Bioderma. După 2 aplicări, daca nu mai am nicio reacție, încep sa o aplic singură,  tot o dată pe săptămână, doar seara, folosind după și o cremă hidratantă. Si așa,  voi crește ritmul de utilizare în funcție de gradul de adaptare a tenului meu. In fiecare dimineață trebuie folosită obligatoriu, o cremă cu protecție solară de minim 30SPF. BB cream sau fond de ten cu SPF nu înseamnă protecție solară! Pt că nu poți aplica o cantitate de produs cât să-ți ofere protecția necesară! Le putem folosi singure doar dacă stăm pe afară foarte puțin, pe fugă, dimineața și spre seară. Adică, nu prea ne vede soarele! 😀

Dacă doriți  să încercați produse cu o concentrație mai mică de retinol, vă recomand de la farmacia Tei, gama Pro-Correct de la Roc:

  • Concentrat antirid regenerant Pro-Correct Intensiv Roc
  • Crema regeneranta antirid Pro-Correct Roc
  • Fluid antirid regenerant Pro-Correct Roc

Atenție! Chiar și la o concentrație mică de retinol pot exista reacții adverse! Le recomand doar seara, iar dimineața obligatoriu protecție solară. 

6 comentarii

  1. Da. După ce mi-am reparat pielea, l-am folosit amestecat cu Cicabio Crema de la Bioderma. In prima săptămână 1 dată, iar a doua săptămână de 2 ori. Nu am mai avut probleme, însă cum a inceput soarele sa ardă am renunțat pt ca nu vreau sa mă aleg cu pete. Reiau la toamnă. Acum folosesc acid azelaic, acid hialuronic și vitamina C. 😘

    Apreciază

  2. A fost primul meu produs cu Retinol, inanite am mai folosit niste seruri cu retinol de la Floritene dar care nu erau asa de potente. Dupa documentare l-am folosit exact cum il indic si tu, doar seara amestecat cu o crema foarte hidratanta de 2 ori sau maxim 3 pe saptamana. Folosind-ul de 4 luni nici jumatea tubului nu l-am folosit inca dar tenul este super. Nu mai am cosuri deloc, desi nici inainte nu aveam multe, imi exfolieaza pielea si aprox o data pe luna mi se cojeste un strat subtire de piele dar nu in profunzime sa-mi ramana tenul iritat sau rosu. Eu sunt foarte multumita de produs, si recomanda gama The Ordinary tuturor prietenelor Insa cu o documentare amanuntita in prealabil. Pentru mine The ordinary este descoperirea anului in materie de beauty si la 27 de ani pot sa spun ca nici o data nu am avut pielea mai frumoasa ca acum.

    Apreciază

    1. Buna. Da, retinolul este un ingredient benefic pielii daca este folosit corect si nu exista intoleranță la acest ingredient. Vara eu nu il folosesc, deoarece tenul meu este foarte fotosensibil, cu toata protectia solară. 😊

      Apreciază

Lasă un răspuns

