Pielea mea…

Hello!

Am învățat să-mi urmăresc corpul, să-l ascult, să-l iubesc și să-l accept. Și mă adaptez la nevoile lui. Nu a fost mereu așa. Am o întreaga istorie în ceea ce privește îngrijirea pielii mele.

Am un ten mixt spre gras (vara mai ales, în zona T – frunte, nas, bărbie), cu tendințe acneice. Sufăr și de hiperpigmentație, cu toată protecția solară. Încă din perioada pubertății am început să fiu complexată de cum arată pielea mea. Mă gândeam: „Doamne, nu puteai să-mi dai și mie o piele perfectă!” Ei, uite că nu putea! Dumnezeu nu trebuia să stea drept în fața mea! La loc comanda! Ha-ha! Ce ştiam eu? Aveam niște lecții de învățat pe care le-am învățat, cam greu, ce-i drept! Despre ce vă mai scriam eu acum?

În toată nebunia asta, nu m-am gândit că am si ceva de câștigat de pe urma tenului meu „grăsuț”. Se ridează mult mai greu, el, tenul gras. Eheee!

Am început cu săpun, Apidermin, Lăptișor de matca și Doina, pt că pe vremea aceea doar atât se găsea pe la noi, pe la țară (Mda, sunt țărancă, de fel!). Mai aveam la îndemână niște mălai, gălbenuș de ou, miere și tot felul de măști cu fructe de sezon. Am făcut destule prostii. Dacă auziți de măști cu roșii, căpșuni, zmeură, morcovi, lămâi, portocale și alte minunății, lăsați-o baltă! Riscați să vă iritați pielea urât. Știu că nu ne lăsăm. Noi trebuie să încercăm. Nu știm exact de ce, însă TREBUIE! Eu am o scuză. Pe vremea aceea, îngrijirea pielii era folclor și atât! Acum nu prea mai aveți scuze, decât un pic de masochism.

Așa! A venit revoluția. Au apărut și pe la noi reviste pt femei. A apărut Nivea, L’Oreal, Garnier, Elmiplant, Cosmetic Plant, etc… Pe toate le-am încercat. Iată că apare și Google, la discreție, iar eu stau acasă, în concediu îngrijire copil. Tot internetul vuia de cât rău ne fac chimicalele. Aoleu! Am trecut la cosmetica bio, naturală, fără chimicale. Căutam chimicalele pe etichete mai ceva ca un ofițer de la Criminalistică. Alte prostii! Să te iei după unii, ignorând informațiile de specialitate. Eiiii, într-o bună zi, pielea mea nu a mai suportat! A clacat! Evident, vizita la dermatolog a fost obligatorie ( tot la știință am ajuns!), iar eu am început să revin pe calea cea bună, cea a echilibrului, a bunului-simț, a informației corecte, a iubirii, a acceptării.

Sunt atâția factori care ne influențează calitatea pielii! Moștenirea genetică este de bază, după care urmează stilul de viață, hrana, sănătatea fizică și spirituală, îngrijirea pielii cu produse testate dermatologic,  dedicate tipului de piele.

Nu. Nu există o Conspirație mondiala care vrea să ne omoare! Există dorința umană de a obține profit, cu orice preț chiar. Există lipsă de onestitate, tot umană. Există manipulare și ignoranță. Doamne, suntem plini de umanitate! Nu ne bagă nimeni pe gât toate acestea. Noi decidem dacă vrem sa fim masă de consum sau vrem să fim NOI. Asta presupune: IUBIRE, EDUCAȚIE, EFORT, RESPECT!

Este frumos să vorbim, să ne mai consultăm, să citim, să glumim. Totuși, înainte de toate, o vizită la medicul dermatolog pt a stabili tipul de piele  și prima rutină de îngrijire a ei. După aceea te poți juca încercând diverse produse potrivite tipului tau de piele.

http://www.life.ro/fine-living/sanatate-si-ingrijire/dr-victor-clatici-medic-primar-dermatolog-soarele-fumatul-si-zaharul-sunt-responsabile-de-peste-99-din-semnele-asociate-procesului-imbatranirii-17043187

Cum îmi îngrijesc eu acum pielea? Cu grijă și efort! Etapele de bază rămân aceleași, mai alternez produsele (testate dermatologic), pt că nu cred în povești de adormit copii și mă informez constant.

1. curățare

2. hidratare

3. protecție solară

4. tratamente dermatologice, în funcție de problemele pielii

Momentan, acneea mea s-a stabilizat. Îmi mai apare câte un monstru răzleț când își fac hormonii de cap, însă ii aplic un tratament local și scap repede. Încep cu Skinoren. Dacă nu vrea să-şi revină, aplic Fucidin. Cam atat!

Seara:

Imi curăț mai întâi machiajul ochilor cu demachiant bifazic pt ochi Nivea, după care continui cu apa micelară Sensibio pe toată fața. După demachiere, mă spal pe față cu emulsia pt spălat Dove – gama pt bebeluși, fără parfum.

Apoi, alternez, o seară Acid Azelaic 10% – The Ordinary ( aici review: Acidul azelaic, o seară Vitamin C Suspensie 23% + HA spheres 2% – The Ordinary (aici review: Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% TO). In jurul ochilor am rămas fidelă Cicabio Crema – Bioderma, de când m-a ajutat să-mi repar pielea uscată de retinol (am scris aici: Retinol 1%, The Ordinary! ). Deși am tenul gras, seara o mai aplic, din când în când și pe față, singură sau în combinație cu Vitamina C.

Dimineața:

Îmi curăț fața cu emulsia pt spălat Dove – gama pt bebeluși, fără parfum.

Îmi aplic pe toată fața, inclusiv zona cearcanelor și decolteu, o combinație între 2 serumuri apoase, în proporții egale: Niacinamide 10% + Zn 1% și Acid Hialuronic 2% + B5 – The Ordinary (NIACINAMIDE 10% + ZINC 1% TO). Aștept să intre în piele, după care în zona cearcănelor aplic crema de protecție solară Photoderm Max Aquafluide SPF50+ Bioderma. Pt că este o cremă cu filtre chimice, aștept 15 min și aplic Cicabio Crema Bioderma, doar în zona cearcănelor.

Pe restul feței, aplic Photoderm Nude Touch SPF50+ Bioderma – nuanța deschisă, am scris aici despre ea: Bioderma Photoderm Nude Touch Spf 50+. Peste zi revin cu aplicarea ei, înainte să plec de la birou.

Vara nu folosesc exfoliere chimică și retinol. Pielea mea se pătează foarte repede și cum acestea sunt fotosensibilizante, prefer să nu le folosesc. Crema de protecție solară nu te protejează 100%.

Atenție! Fiecare este unică. Ce mi se potrivește mie, ție poate că îți face rău. Și fără așteptări fantasmagorice! Ce stricăm în ani de indiferență, nu se repară cu o cremă, oricât de multe ar spune producătorii că face.

Si cam atât, momentan! Pupici!

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

